תכנון פנסיוני – הגדלת הפנסיה העתידית

90% מהפנסיונרים עומדים לרדת ברמת החיים שלהם אחרי הפרישה וזאת בגלל שהפנסיה שרובינו נקבל נמוכה מהמשכורת שהרווחנו.

ישנן מספר פעולות חשובות שניתן וחשוב לבצע עוד בשלב העבודה כדי להגדיל את הפנסיה העתידית.

איתור וריכוז כל התוכניות הפיננסיות והפנסיוניות בטבלה מסודרת וברורה

הדבר החשוב ביותר הינו קודם כל לדעת מה מצבינו האמיתי ולהסיר את עננת חוסר הוודאות. ישנם סימולטורים וכלי עזר מתקדמים שיכולים לתת לנו אינדיקציה טובה על גובה הפנסיה העתידית שלנו הן ברוטו והן נטו בניכוי מס. בתהליך איתור הנכסים לא אחת נגלה כספים שלא ידענו על קיומם. לצערנו, יש מיליארדים רבים של שקלים המוגדרים כ"אבודים" כלומר ככאלה שהבעלים שלהם איבדו עימם קשר. זה יכול לקרות כי עברנו מקום מגורים או שינינו מקום עבודה. איתור כל התוכניות שישנן על שם מספר תעודת זהות בעזרת המסלקה הפנסיונית, הר הביטוח והר הכסף מונעים מצבים שכאלה.

ווידוא כי כל עוד אנחנו עובדים אנחנו מנצלים את מלוא הטבות המס שהמדינה נותנת במכשירים הפנסיוניים השונים

רבים מאוד מהשכירים והעצמאיים לא מנצלים את מלוא הטבות המס האפשריות ובכך גורעים מהפנסיה העתידית שלהם. כך לדוגמא, יש שכירים רבים שהמעסיק מפריש להם לפנסיה רק בעבור חלק מהשכר והם כלל לא מודעים לכך, יש עצמאים שפשוט לא חוסכים לעצמם מספיק לעתיד ויש גם שכירים וגם עצמאיים שלא מפרישים לקרן השתלמות.

צמצום דמי ניהול יקרים ומיותרים

דמי הניהול הינם "הרוצח השקט" של הפנסיה שלנו. יש לפעול לצמצם אותם בכל מכשירי החיסכון – החל מביטוחי המנהלים וקרן הפנסיה ועד לקרן ההשתלמות, קופת הגמל ותיק ההשקעות בבנק. חוסר המודעות של הציבור לכמה הוא משלם בפועל אל מול מה שהוא יכול לשלם עולה לו ביוקר.

בחירת חברות ניהול רווחיות יותר מאחרות

ישנם פערים משמעותיים בתשואות שמניבים הגופים השונים, ולכן בדיקת הביצועים של קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה ותיקי ההשקעות שלנו חשובה מאוד. ישנם לקוחות רבים שפשוט "נתקעים" בניהול של חברות, אשר נמצאות באופן כמעט מסורתי במקומות האחרונים בטבלה והם אפילו לא יודעים מזה. החוק מאפשר לעבור היום בין החברות בלי שום עלות ובלי התחייבות, ולכן חובתנו לפקוח עיניים ולבצע את ההשוואות הדרושות.

התאמת רמת הסיכון של החסכונות הפנסיוניים אל הגיל והצרכים העכשוויים

רובינו התחלנו לחסוך בשנות העשרים והשלושים שלנו ורמת הסיכון שנקבעה לנו בזמנו הייתה גבוהה והלמה את טווח החיסכון הארוך שעמד לפנינו. ולכן מומלץ לכל מי שהגיע לשנות החמישים, השישים והשבעים שלו לבדוק היטב את רמת הסיכון הקיימת ולשאול את עצמו האם היא עדיין מתאימה לו או שהוא מעדיף לשנותה.

ניהול חכם של החסכונות הפרטיים שלנו

מחזיקים כספים בניירות ערך בבנק או באפיקים חסרי סיכון כדוגמת תוכניות חיסכון, פק"מים וקרנות כספיות? כדי לדאוג לרווחה כלכלית בעתיד מומלץ להעביר את הכספים לניהול מקצועי ויום-יומי של אנשי מקצוע. ההבדל של עוד שניים או שלושה אחוזי תשואה בשנה על החיסכון שלנו לאורך שנים יכול להסתכם בהרבה מאוד כסף. ישנם היום כלים פיננסים שונים כדוגמת פוליסות פיננסיות, תיקי השקעות והשקעה בקופות גמל לפי תיקון 190 בהן נוכל להיעזר בבתי השקעות בניהול מקצועי של הכספים, וזאת תוך שמירה על נזילות הכספים וגמישות באופן משיכתם.

עשיית סדר בכל נושא המוטבים בתוכניות השונות

סעיף זה אומנם לא מתייחס ישירות לקצבה שנקבל בפרישה, אבל משמעותי מאוד ליום שאחרי מותנו. לפעמים אדם קובע מוטבים מסוימים בצעירותו ומאז או שהוא מתגרש או שנולדים לו עוד ילדים והוא נותר עם ההגדרות הישנות. מניסיון רב בעבודה מול לקוחות ומשפחות – זו מתכונת להיווצרות הרבה מאוד ריבים וכעסים אחרי הפטירה. בדיקה והערכות מוקדמת יכולה לחסוך הרבה כאב.

זה בידיים שלנו.

אנחנו יכולים היום לדאוג שהפנסיה שלנו תהיה בעתיד מספקת ומכובדת.​

אשמח לסייע גם לכם ולהזמין לפגישת היכרות בארבע עיניים, ללא התחייבות וללא עלות, בה אמפה את כלל מוצרי החיסכון והפנסיה שלכם, אשקף את המצב הנוכחי ואראה לכם כיצד ניתן להגדיל את הצבירה באפיקי החיסכון הפיננסים והפנסיוניים שלכם ושל בני משפחתכם.

מנסיון – אתם תופתעו איזה ערך מוסף ניתן לקבל מהכוונה של איש מקצוע מנוסה.

ראשית, בתור התחלה אשמח להזמין אתכם להיכנס לסימולטור הפיננסי והפנסיוני שלי

מעין שאלון היכרות אשר בסופו תקבלו תשובה אם אוכל לסייע לכם בשירות שלי, ולדאוג לאיכות חיים מיטבית והון פנסיוני משמעותי.

לייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

השירותים שלנו

דילוג לתוכן