הטבות מס לבני 60 ומעלה

מדינת ישראל מעניקה לבני 60 ומעלה אפשרות להנות ממספר הטבות מס על חסכונותיהם, אשר יכולות להסתכם בעשרות ואף במאות אלפי שקלים. למרבה הצער, רוב הציבור לא מכיר ולא מנצל את זכויותיו, שכן מימוש ההטבה מחייב הבנה והכרות עם שוק ההון בישראל ועם תקנות מס הכנסה השונות והמשתנות. פנסיוניות שלנו.

1.

תיקון 190

בני 60 ומעלה יכולים להשקיע בקופות גמל לפי תיקון 190 שבהן המס על הרווחים הינו 15% בלבד על הרווח הנומינלי, וזאת לעומת מס של 25% על הרווח הריאלי כפי שיש בשאר פתרונות ההשקעה בבנק ומחוצה לו. מעבר לכך, במקרה חלילה של פטירה לפני גיל 75 המוטבים יקבלו את כל יתרת ההשקעה בלי תשלום מס בכלל. כמו כן, ההשקעה בקופה לפי תיקון 190 מאפשרת, במידה וחפצים בכך, משיכה של הכספים כקיצבה והגדלת הפנסיה החודשית לכל החיים תוך קבלת פטור מלא ממס על הרווחים שנצברו בקופה וממס על הקצבה עצמה.

2.

סעיף 125 ד'

ילידי 1948 ומטה (כלומר מבוגרים יותר) יכולים להשקיע בפוליסות פיננסיות, אשר נחשבות כיום כמכשיר הפיננסי היעיל ביותר לכל הגילאים, ולהנות, מעבר לשאר היתרונות, גם מסעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה המקנה פטור ממס על הרווחים של בקרוב 14,000 ₪ ליחיד ו-17,000 ₪ לזוג מידי שנה ושנה. מדובר על הטבת מס משמעותית מאוד.
3.

גמל להשקעה

מכשיר זה מאפשר השקעה חכמה בכל הגילאים של סכומים קטנים יחסית של עד כ-80,000 ₪ בשנה. הכספים ניתנים למשיכה כסכום הוני בכל עת, אולם בני 60 ומעלה יכולים לבחור למשוך את הכספים כקיצבה חודשית, כלומר כעוד רובד של פנסיה, תוך קבלת פטור מלא ממס על כל הרווחים שנצברו לאורך השנים.
4.

סעיף 9 א' וקיבוע זכויות

סעיף נוסף בפקודת מס הכנסה וחשוב מעין כמוהו הינו סעיף 9 א' המאפשר בשלב היציאה לגמלאות להנות מסל הטבות משמעותי מאוד על החסכונות הפנסיוניים שצברנו בתהליך המכונה קיבוע זכויות. במקרה זה מדובר על חיסכון שיכול להגיע במצבים שונים אפילו עד למאות אלפי שקלים. בעזרת תכנון פרטני וחכם ניתן לצמצם את המס על קצבת הפנסיה החודשית שאנחנו אמורים לשלם ו/או לצמצם את המס שאנו אמורים לשלם על כספי הפיצויים שהצטברו בתוכניות הפנסיוניות ו/או להוון כספים קצבתים ולמשוך אותם כסכום חד פעמי.

עברתם את גיל 60? מומלץ בחום להיעזר במתכנן פיננסים מנוסה, להנות מתכנון מס חוקי ולחסוך הרבה מאוד כסף.

אשמח לסייע גם לכם ולהזמין לפגישת היכרות בארבע עיניים, ללא התחייבות וללא עלות, בה אמפה את כלל מוצרי החיסכון והפנסיה שלכם, אשקף את המצב הנוכחי ואראה לכם כיצד ניתן להגדיל את הצבירה באפיקי החיסכון הפיננסים והפנסיוניים שלכם ושל בני משפחתכם.

מנסיון – אתם תופתעו איזה ערך מוסף ניתן לקבל מהכוונה של איש מקצוע מנוסה.

ראשית, בתור התחלה אשמח להזמין אתכם להיכנס לסימולטור הפיננסי והפנסיוני שלי

מעין שאלון היכרות אשר בסופו תקבלו תשובה אם אוכל לסייע לכם בשירות שלי, ולדאוג לאיכות חיים מיטבית והון פנסיוני משמעותי.

לייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

השירותים שלנו

דילוג לתוכן