השקעות ושוק ההון

ניהול עודפי המזומנים שברשותנו במטרה להשביח את ההון ולהבטיח את העתיד המשפחתי מהווה אתגר לא פשוט. מצד אחד אנחנו חפצים ש"הכסף יעבוד עבורנו", כלומר שנרוויח עליו את התשואה המקסימלית שניתן, אולם מהצד השני אנחנו חפצים לעשות זאת תוך חשיפה מינימלית לסיכון, תשלום עמלות מינימליות וצמצום בחבות המס על הרווחים. אלה הם הפרמטרים שהופכים השקעה להשקעה מוצלחת.
הפתרון הראשון שעולה בראשם של רוב המשקיעים (לפחות עד לפני מספר שנים) הינו לעשות זאת דרך הבנק. בבנק נוכל להשקיע בפיקדונות או בתוכניות חיסכון חסרי סיכון, שזהו כמובן יתרון, אולם לרוב נאלץ להסתפק בתשואה נמוכה יחסית.

בנוסף, נוכל להיעזר בשרותי ייעוץ ההשקעות בסניף הבנק שלנו או במרכזי ההשקעות ולקבל הכוונה מיועץ השקעות מוסמך. יחד עם זאת, חשוב להבין ביחס ליועצי ההשקעות בבנק שאסור להם לפעול בתיק בצורה יזומה כרצונם, וכל פעולה מחייבת שיחה מקדימה עם הלקוח. הבנק יכול לייעץ, אבל לא לנהל את הכסף. ואכן, בפועל, במבחן התוצאה, תדירות הקשר של היועצים הבנקאיים עם הלקוחות לרוב לא מספקת והתיקים בבנק לא מטופלים בצורה דינאמית ולא זוכים לתשומת לב יום-יומית.

האלטרנטיבה לייעוץ ההשקעות הבנקאי הינו בניהול השקעות מקצועי ע"י גוף חוץ בנקאי כדוגמת בית השקעות או חברת ביטוח. גוף חוץ בנקאי רשאי לנהל את הכספים בצורה יום-יומית (כמובן במסגרת רמת הסיכון שאנחנו הלקוחות נגדיר לו) ובהתאם להתפתחויות בשווקים. כל אחד מהגופים הללו מפעיל מערך של אנליסטים ומנהלי השקעות אשר עוקבים אחרי שווקים וחברות ספציפיות, כמו גם אחר התפתחויות מאקרו, ומקבלים החלטות בהתאם למה שהם מזהים ממש מידי יום. באופן הזה הסיכוי לזהות הזדמנויות ולברוח מסכנות גדול בהרבה.

ישנם מספר כלים פיננסים בעזרתם נוכל להנות מניהול מקצועי של החסכונות:

ניהול תיק השקעות

תיק השקעות מנוהל מאפשר לנו, הלקוחות, להנות מניהול מקצועי ויום יומי של הכסף שלנו ע"י בית השקעות מוביל. למעשה, בית ההשקעות מחליף אותנו ואת היועץ הבנקאי בקבלת ההחלטות. הכספים עצמם נשארים בחשבון על שמינו בסניף הבנק הרגיל שלנו בחשבון מקביל לחשבון העו"ש המכונה "חשבון מנוהל".
 עלינו לבחור את בית השקעות הטוב והמתאים לנו ביותר מבין רשימת בתי ההשקעות המובילים ולהגדיר להם את אחוז המניות ורמת הסיכון הנכונים לנו. מרגע זה ואילך אותו גוף נבחר הוא זה שיקבל את ההחלטות המקצועיות בהתבסס על האנליזה, המחקר והניסיון של האנליסטים וחברי ועדת ההשקעות שלו.
ניתן לצפות בנתוני ההשקעה דרך אתר האינטרנט הרגיל של הבנק וכמובן לסיים את ההתקשרות עם אותו בית ההשקעות בכל עת ללא התחייבות, ללא עלויות וללא קנסות.

פוליסות פיננסיות / פוליסות חיסכון

אחד המכשירים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות לניהול כסף פנוי הינו פוליסת החיסכון. ראשית, יש להבין כי הכספים בפוליסת החיסכון מנוהלים ע"י חברת ביטוח, אולם אין בהם שום רכיב ביטוחי, אלא השקעה פיננסית לכל דבר ועניין.
פוליסות אלה מפוקחות ע"י משרד האוצר והרשות לניירות ערך ועומדות תחת בקרה רגולטורית מחמירה.
הכספים עצמם נזילים וניתנים למשיכה בכל עת ללא קנסות, עמלות והתחייבות כלשהי.
לפוליסות החיסכון מספר יתרונות מובנים על פני ייעוץ ההשקעות הבנקאי וניהול ההשקעות של בתי ההשקעות דרך הבנק, כדוגמת האפשרות להשקיע חלק מהכספים בנכסים לא סחירים (נדל"ן בארץ ובעולם, השקעה בתשתיות, השקעה בחברות פרטיות, השקעה בחוב ועוד), פטור מעמלות קנייה ומכירה, דחיית תשלומי מס למועד הפירעון, עמלות ניהול מופחתות ועוד.

תיקון 190

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שנכנס לתוקפו בשנת 2012, מאפשר לחוסכים שהגיעו לגיל 60 להנות גם מניהול מקצועי של הכספים ע"י קופת גמל, אשר נחשבת באופן מסורתי לאפיק השקעות מצטיין, וגם להנות מהטבות מס ייחודיות שהמדינה מאפשרת לנצל בגיל השלישי.
הכספים בהשקעה זו נזילים בכל עת, בדומה לכל השקעה אחרת בשוק ההון (מלבד רובד ראשוני של כ-35 אלף ₪ לערך המוגדרים כ"קיצבה מזכה"), כאשר היתרון הגדול הוא שבעת משיכה נשלם מס רווח הון של 15% בלבד על הרווח הנומינלי, וזאת במקום 25% על הרווח הריאלי שיש בשאר אפיקי ההשקעה.
כמו כן, אם נחליט למשוך את הכספים (או חלקם) כקצבה חודשית, כלומר כרובד נוסף לפנסיה שלנו, נהנה מפטור מלא מתשלומי מס על הרווחים ועל הקצבה.

קופות גמל להשקעה

קופות הגמל להשקעה מאפשרות לנו להנות מניהול השקעות מקצועי ויום-יומי של סכומי השקעה נמוכים יחסית ולקבל את הניהול האיכותי של בתי ההשקעות או חברות הביטוח המובילות כמו והיה מדובר על תיק השקעות של כמה מיליוני שקלים.
במכשיר זה ניתן להפקיד גם סכומים חד פעמיים וגם לחסוך בהוראת קבע חודשית, בין אם עבור עצמינו ובין אם כחיסכון עבור הילדים או הנכדים שלנו.
הכספים בקופת הגמל להשקעה נזילים בכל עת כסכום הוני חד פעמי ומהווים כיום את אחד מאפיקי החיסכון הפופולאריים ביותר בכל הגילאים.

אשמח לסייע גם לכם ולהזמין לפגישת היכרות בארבע עיניים, ללא התחייבות וללא עלות, בה אמפה את כלל מוצרי החיסכון והפנסיה שלכם, אשקף את המצב הנוכחי ואראה לכם כיצד ניתן להגדיל את הצבירה באפיקי החיסכון הפיננסים והפנסיוניים שלכם ושל בני משפחתכם.

מנסיון – אתם תופתעו איזה ערך מוסף ניתן לקבל מהכוונה של איש מקצוע מנוסה.

ראשית, בתור התחלה אשמח להזמין אתכם להיכנס לסימולטור הפיננסי והפנסיוני שלי

מעין שאלון היכרות אשר בסופו תקבלו תשובה אם אוכל לסייע לכם בשירות שלי, ולדאוג לאיכות חיים מיטבית והון פנסיוני משמעותי.

לייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

השירותים שלנו

דילוג לתוכן